Nanaimo naar E.C. Manning Provincial Park - Reisverslag uit Hope, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu Nanaimo naar E.C. Manning Provincial Park - Reisverslag uit Hope, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu

Nanaimo naar E.C. Manning Provincial Park

Blijf op de hoogte en volg lars

03 Juni 2015 | Canada, Hope

Dag 10:

Hey vrienden en familie,
Daar zijn we weer! Jullie lezen dit een dag later dan gepland, want we hebben even zonder internet gezeten. We zitten nu zo ver in de bergen, dat we uberhaupt geen bereik hebben op onze telefoons. Voor Lars even afkicken, want hij kan nog geen minuut zonder zijn telefoontje ;-)

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken, omdat we om 7.15 uur bij de veerpont aanwezig moesten zijn. Rond 8.00 uur vertrok de boot weer richting Vancouver en was ons avontuur op Vancouver Island definitief voorbij. Het zal lastig worden om afgelopen week te overtreffen, maar we blijven genieten van deze reis.
Nu kan ik jullie voorschotelen dat we op de veerpont nog heel actief naar de omliggende eilanden gekeken hebben, maar eerlijk gezegd hebben we alleen even snel ontbeten en zijn we daarna nog anderhalf uur op bed gaan liggen.

Rond 10.00 uur stonden we weer op het vaste land en reden we naar Bridal Veil provincial park. Op deze plek bevindt zich de op vijf na hoogste waterval van Canada. We zien menig toerist doorrijden, maar wij willen deze waterval toch wel graag zien. We worden niet teleurgesteld, want ook dit natuur fenomeen is weer fantastisch om naar te kijken. Eigenlijk mogen we niet verder dan het aangegeven uitkijkpunt, maar we willen graag nog wat dichterbij komen en klimmen verder omhoog. Vanaf de door ons gekozen plek is de waterval nog mooier. We voelen de spetters van de 122 meter hoge waterval af komen wanneer we de foto's staan te maken. Na een kwartiertje klimmen we weer voorzichtig naar beneden en volgen nog een trail, voordat we verder gaan rijden.

We lunchen in de camper, maar dit blijkt nogal een opgave te zijn, want we staan op een helling geparkeerd. Nadat we de camper wat verplaatst hebben, staan we nog schever en besluiten we om dan maar goed onze koppen soep vast te houden en gewoon verder te eten.

Vervolgens rijden we nog verder de bergen in en stoppen bij een mooi uitkijkpunt. Op dit punt heeft in de jaren 60 een grote aardbeving plaats gevonden en hier zie je nog de overblijfselen van. Er is daar in totaal 2 kilometer grond verzakt en hierdoor is de 'oude bodem' met 70 meter verhoogd. Omdat we hoog in de bergen zitten, is het op dit punt behoorlijk koud en blijven we daarom niet te lang hangen.

We rijden verder naar een volgende trail, op de grens van Manning provincial park. Omdat de trail die wij willen volgen afgesloten is, pakken we een stuk van een andere trail. Hier krijgen we geen spijt van, want het brengt ons op hele mooie uitkijkpunten over de bossen. Uiteindelijk keren we terug, want we weten niet zeker of we nog wel goed lopen. Zonder problemen vinden we gelukkig de camper weer terug en daarna rijden we door naar het provincial park waar we vannacht zullen overnachten.
We spelen nu nog een extra potje pesten, want ik ben aan de winnende hand en daar moet ik gebruik van maken :-)
Lieve mensen, tot morgen.

Liefs, Lars en Lucinda