Golden. Golden eagle express Gondola. - Reisverslag uit Glacier, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu Golden. Golden eagle express Gondola. - Reisverslag uit Glacier, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu

Golden. Golden eagle express Gondola.

Blijf op de hoogte en volg lars

06 Juni 2015 | Canada, Glacier

Dag 13

Hallo allemaal,

Excuus voor het niet schrijven van de blog van gisteren (dag 12). De planning was om een klein stukje te rijden en om daarna een dagje op een camping te verblijven en van de zon te genieten. Het is hier bijna 30 graden en we verlangden naar een dagje niks doen. We rijden door Revelstoke en hebben daar een mooie trail gevolgd. Vervolgens zouden we een camping zoeken op de weg van Revelstoke naar Glacier National Park, maar helaas bleek dat werkelijk elke camping op deze weg gesloten was. Omdat we door een bergpass reden, konden we onze route niet meer veranderen en moesten we de hele weg afrijden. Uiteindelijk reden we zelfs al een nieuwe tijdzone in (de klok ging een uur vooruit) en kwamen we pas na 18.00 uur weer een camping tegen. Ons dagje zonnen is dus niet door gegaan. We besloten daarom om een extra dagje op deze camping in Golden te verblijven en niet teveel te rijden de dag erna.

Gelukkig verliep onze dag vandaag een stuk soepeler en hebben we alsnog kunnen genieten van het schitterende weer. We staan vanmorgen redelijk laat op (9.00 uur) en ontbijten op ons gemak. Rond 11.00 uur rijden we naar het visitors centrum hier in de stad en kopen we kaartjes voor de Golden Eagle Express Gondola. In de winter is dit een mooi ski gebied, maar nu kan je er wandelen, mountainbiken en genieten van het uitzicht dat zich uitstrekt over de rocky mountains en Glacier National Park.

Het is niet druk en Lars en ik kunnen samen in een gondel, waarmee we tot ruim 3400 meter hoogte worden gebracht. Onderweg naar boven komen we steeds meer sneeuw tegen en wanneer we boven uitstappen, liggen er nog dikke pakken sneeuw. We beginnen natuurlijk met een sneeuwballen gevecht, maar als Lars sneeuw in zijn schoen krijgt is voor hem al snel de lol eraf ;-)

Overal om ons heen zijn besneeuwde bergtoppen te zien en het uitzicht is adembenemend. We zoeken een mooi plekje uit en blijven een tijdje stil om ons heen kijken om alles in ons op te nemen. Hoeveel foto's we ook nemen, er zit er geen één bij waarop je écht kan zien hoe super mooi het is.

We pakken de gondel naar beneden en lunchen met een zelfgemaakte sandwich a la Luc. Lekker veel mayo dus..
Daarna pakken we een stoeltjes lift halverwege naar boven. We stappen daar uit en worden direct belaagd door duizenden steekvliegen, muggen, wespen en noem het verder nog maar op. Toch laten we ons hier in eerste instantie niet door kisten, want we kunnen hier eindelijk een grizzly beer spotten. Oké, eerlijk toegegeven.. We spelen hiermee een beetje vals, want deze beer, Boo genaamd, leeft in gevangenschap op twintig hectare grond. Moeder beer werd doodgeschoten toen Boo nog klein was en daarom is hij in gevangenschap opgegroeid. De verzorgers proberen Boo zo wild mogelijk te houden en Boo is al meerdere malen ontsnapt, maar ook weer uit zichzelf terug gekomen. Het is indrukwekkend om de beer te zien, want Boo komt ons even gedag zeggen langs de rand van het hek, maar het voelt toch niet helemaal eerlijk. We hopen nog steeds op een échte wilde beer, in plaats van een semi. Uiteindelijk is het Lars die een eind aan het beren- spotten maakt, want hij is het mikpunt van alle steekvliegen in de omgeving. We pakken de lift terug naar beneden en rijden terug naar de camping om nog een tijdje van het warme weer te genieten.

De weersvoorspelling voor morgen is zelfs nog beter, dus we rijden morgen richting Radium Hotsprings om daar een dagje te badderen en bruin te worden.

Liefs, Lars en Luc

• 07 Juni 2015 - 06:45

Jolanda:

Hallo liefjes,

Wederom een heerlijk verslag om te lezen en wat een schitterende foto's.
    En wat zien jullie er goed uit, heerlijk ontspannen.
    Zo'n reis met zoveel avontuur brengt je nog meer samen schat ik zo in.
    Hoewel ik me daar al totaal geen zorgen over maakte lieverds.
    Ik zag de foto van de beer voordat ik het verslag had gelezen en wilde meteen Leo wakker maken.
    Maar toen bleek dat het geen echte wilde beer was heb ik hem toch maar laten liggen.
    Maar wild of niet jullie hebben een beer gezien!
    Ik wens jullie wederom een hele mooie en zonnige dag toe, tot horens.
    Mam xxxx

• 07 Juni 2015 - 10:23

Wes, Kim, Kynam & Boaz:

Hoi lieve vriendjes,

Heerlijk hoor dat jullie iedere dag genieten en alles uit deze vakantie halen wat er in zit!
    Wat is het prachtig allemaal. Onthou wel dat Ginkelduin ook heus leuk is, want daar gaan we zeker nog heen met z'n 7en.... Tenminste wat ons betreft dan..
    En Jolan, das wel duidelijk toch dat die twee het goed hebben met elkaar!
    Hou dat vast ;-)

Liefs van ons!

• 08 Juni 2015 - 06:28

Sylvia:

Hallo schatjes
    Wat een leuk verslag weer zeg.
    Wat een mooie foto's weer.
    Die beer heet Z'on guitig koppie

• 08 Juni 2015 - 10:13

Astrid:

Eindelijk de "beer" gespot. Gewoon tegen niemand zeggen dat deze in gevangenschap zit. als je de foto's ziet, ziet niemand dat. De verslagen zijn leuk om te lezen en jullie zien echt ontzettend mooie dingen. Veel tempartuur wisselingen, dat is misschien wel wennen. Nog een paar weken dit mooie
    landschap. veel plezier en geniet ervan. xx