Victoria naar Parksville - Reisverslag uit Parksville, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu Victoria naar Parksville - Reisverslag uit Parksville, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu

Victoria naar Parksville

Blijf op de hoogte en volg lars

28 Mei 2015 | Canada, Parksville

Dag 4:

Vanmorgen werden wij wakker van de eekhoorntjes op het dak van de camper. Toen we de gordijnen openden, bleek dat de zon al stralend scheen en dat de temperatuur ook al heerlijk was ondanks het tijdstip (7.30 uur). Het beloofde een mooie dag te worden, dus snel ontbijten, kleertjes aan en onderweg naar het eerste provinciale park van deze reis. Eenmaal aangekomen in Goldstream Provincial park vinden we al snel de eerste mooie plekjes om wat goede kiekjes te schieten. Lars poseert voor elke boom/ rivier/ plant en steen die er te vinden is en aan het eind van de wandeling doet hij qua poses niet onder voor Doutze Kroes. Gelukkig heb ik ook veel foto's kunnen maken waar Lars niet op staat.
Halverwege de wandeling worden we aangesproken door een Canadees. Hij heeft een hert ontdekt en wijst aan waar we moeten kijken. Onze eerste wildlife ervaring! Wederom veel foto's gemaakt, totdat we bedachten dat herten ook prima in Nederland te vinden zijn. Toch waren we erg enthousiast over het zien van zoveel mooie natuur.
Na deze wandeling zijn we doorgereden naar Cowichan bay. Dit is een oud vissersplaatsje met drijvende huizen, of huizen die op palen in het water staan. Vanwege het heldere weer hadden we een prachtig uitzicht over de zee en de bergen aan de overkant van het water.
We hebben in de camper geluncht en zijn daarna doorgereden naar Duncan, de stad van de totempalen. Uiteindelijk hebben we geen totempalen kunnen vinden, maar gelukkig hadden ze wel een goede buurtsuper waar we onze voorraden bij konden vullen. Duncan viel wat ons betreft wel een beetje tegen.
De 4de stop van vandaag was in Chemainus. Het komt er op neer dat de stad voorheen zijn geld verdiende aan één van de grootste houtzagerijen ter wereld. Toen deze zagerij zijn deuren sloot, moest de stad op een andere manier aan geld zien te komen. De inwoners van het stadje nodigde kunstenaars uit om de geschiedenis en tradities van de regio uit te beelden in enorme muurschilderingen. Deze stad is het grootste open lucht museum in Zuid/ West Canada.
Als laatste stop vandaag, zijn we naar Top Bridge gereden. Dit is een natuurgebied in Parksville. Vanaf een brug (Top bridge), kijk je uit over een rivier en hele mooie natuur. Tijdens deze periode van het jaar staat er weinig water in de rivier, maar vanaf oktober zit de rivier vol met zalm en schijnen hier veel beren te zitten. Vanaf de brug hebben we nog een stukje hiking trail gevolgd. Vanwege de waarschuwingen voor beren en poema's vonden we dit toch wel een beetje spannend. Lars nam voor de zekerheid een stok bij zich om zich voor te bereiden op een gevecht met een bruine beer. Ik zelf was banger voor de poema. De hele wandeling bestond uit zenuwachtig gelach, af en toe wat gekibbel en veel bijna- struikel partijen omdat we amper voor ons durfden te kijken. Heel spannend, maar wel leuk! Gelukkig zijn we veilig terug gekomen bij de camper en konden we daarna verder rijden naar de camping. Aangekomen op de camping krijgen we nog wat uitleg over de handelingen die we uit moeten voeren bij het tegen komen van een poema of een beer. Volgens de eigenaresse van de camping klom er een paar maanden terug nog een beer over haar schutting de tuin in. De eigenaresse woont op het park, een paar meter naast onze kampeerplek , dus je kan je voorstellen hoe dichtbij ze hier kunnen komen. Wij zijn in elk geval heel benieuwd waar we de eerste beer gaan zien! Nu nog even snel een kopje thee en dan met de beentjes omhoog. Morgen beloofd weer een drukke/ mooie dag te worden.
Dag lieve vriendjes/ familie.

Kus, Lars en Luc

• 29 Mei 2015 - 08:10

Jolanda:

Hallo liefjes,
    Wat genieten jullie.
    En door jullie prachtige verhalen genieten wij met volle teugen mee.
    De foto's zijn ook heel leuk om te bekijken, hierdoor krijgen wij er een mooi beeld bij.
    Jullie liggen nu vast te slapen en wij gaan aan het werk, zo raar dat grote tijdsverschil.
    Jullie kindje maakt dit toch maar allemaal mee in zijn/haar jonge leventje.
    Slaap lekker en hierna weer op naar een spannende nieuwe dag.
    Tot horens lieve kinders, Xxxxxxxxx Mam

• 29 Mei 2015 - 14:52

Kim, Wes, Kynam En Boaz:

Hallo lieve vriendjes,

Wat fijn om te horen dat jullie zo intens genieten van de kleine dingen en de overweldigende natuur. Wat is het toch een mooi land! Blijf vooral zo doorgaan met jullie mooie verhalen, wij liggen echt in een deuk van het lachen. Wie had dat gedacht Luc, dat jij toch echt grappig kan zijn... Haha!

Nou veel plezier vriendjes en op naar het volgende verhaal!

Liefs,

Wes & Kim & Kids

• 29 Mei 2015 - 20:30

Tamara:

Weer een heerlijk verhaal over jullie belevenissen, ik geniet helemaal mee met jullie. Hopelijk een goede nacht, zonder een gevaarlijk beren avontuur! Haha! Knuffel en op naar het volgende reisverslag!

• 29 Mei 2015 - 21:05

Sylvia:

Wat een belevenis weer zeg
    Wel een foto maken hè van de beer
    Als je hem ziet maar niet tedicht bij hè lars het is geen
    Winnie de poeh