Tofino, walvissentocht en rainforest. - Reisverslag uit Tofino, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu Tofino, walvissentocht en rainforest. - Reisverslag uit Tofino, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu

Tofino, walvissentocht en rainforest.

Blijf op de hoogte en volg lars

30 Mei 2015 | Canada, Tofino

Dag 6 :

Hey luitjes,

Het is hier inmiddels bijna 17.00 uur en we hebben weer een heerlijke dag achter de rug.
Vanmorgen lukte het ons voor het eerst om een beetje uit te slapen en om 7.30 uur werden wij wakker van de wekker. Terwijl Lars het ontbijt klaar maakt, ben ik me klaar gaan maken voor de dag. Dat gaat hier allemaal niet zo makkelijk als thuis, dus ik ben hier (nog) langer bezig ;-)
Afgelopen dagen heb ik geprobeerd om mijn haren en make up aan het wastafeltje in de camper bij te werken, maar omdat de camper heel donker ingericht is, blijkt dit nogal een opgave. Vanmorgen bedacht ik me dat dit op een betere manier moest kunnen, dus heb ik me buiten, met behulp van de zijspiegels op staan maken. Zoals jullie lezen, worden we vanzelf inventief na een paar dagen kamperen.

We zijn allebei erg vrolijk deze morgen, want het beloofd een mooie dag te worden. Om 9.30 uur worden wij verwacht bij Jamie's whale watching, waar we vanuit Tofino met een boot de zee op gaan. Zoals alles tot nu toe, heeft Lars dit ook weer perfect geregeld. Na het inleveren van onze reservering, staan we binnen een kwartier op de boot. Gelukkig zijn we één van de eersten en kunnen we een plekje boven op de boot bemachtigen. Bij vertrek vragen wij ons af of we niet veel te warm gekleed zijn, want we zien een hoop mensen met korte mouwen en korte broeken. Maar al snel blijkt dat we het weer precies goed in hebben geschat, want op open zee is het een stuk kouder. Uiteindelijk zitten we in onze thermo kleding ( met dank aan Eliza), met winterjassen, daar overheen een windjack en een muts op ons hoofd nog steeds te klappertanden. Er worden dekens uitgedeeld om het wat comfortabeler te maken, maar wanneer we de eerste walvis zien, vergeten we al snel de kou. Het is bizar om te horen dat de walvis die we zien dubbel zo groot en zwaar is als de boot waar we op zitten. Naar mijn idee is onze boot al behoorlijk groot (20 ton)! De walvis komt ongeveer om de 3 minuten naar boven om lucht te happen en spuit daarbij water en damp naar boven. Ondanks zijn lengte van 30 meter, zie je hoogstens 6 meter van zijn rug boven het water uitkomen. Verder is zijn kleur bijna gelijk aan het zeewater, waardoor je goed op moet letten. Ik stond namelijk een aantal keer door de camera te gluren, waardoor ik alle actie miste. Nadat ik meerdere pogingen heb gedaan om de walvis op foto vast te leggen, zei Lars mij dat ik de camera weg moest leggen en even moest genieten van al dit moois. Ik ben blij dat ik een keertje naar hem heb geluisterd, want ik had het uitzicht niet willen missen!

Bij het terugkijken van de foto's, blijkt dat het me toch gelukt is om onder andere de staart van de walvis vast te leggen. Super leuk, want de staart hebben we maar één keer mogen zien!

Tijdens de boottocht hebben we nog meer dieren gespot. Zo hebben we meerdere bold eagles gezien, waarvan we ook mooie foto's hebben. Ook kwamen er een aantal keer zee- otters (letterlijk) voorbij drijven. Erg leuke beesten om te zien!

Na nog een wild stukje varen en blauwbekken, werden we nog naar een eilandje midden op zee gebracht. Op dit eiland lagen enorm veel zeeleeuwen in groepen bij elkaar. De zeeleeuwen lijken totaal geen last te hebben van de kou. We hebben tijdens de boottrip veel aan Melissa en moeder Jolanda gedacht. Voor jullie twee zou deze trip echt een regelrechte hel zijn geweest. Gelukkig hebben wij geen last van zeeziekte!

Na ruim drie uur gevaren te hebben, worden we weer veilig op het vaste land afgeleverd. In de camper slaat de kou pas echt toe, want we zijn bevroren tot op het bot. Even snel een broodje eten en de foto's van de boottrip bekijken, maar daarna moeten we weer verder. We hebben voor vandaag namelijk nog meer op de planning staan. We rijden naar een rainforest trail in Pacific Rim National Park en volgen daar 2 hiking trails. Tijdens de eerste tocht over houten vlonders ben ik nogal zenuwachtig, want in dit regenwoud worden we gewaarschuwd voor wolven. Lars is wat minder bang aangelegd en geniet meteen met volle teugen. Na de eerste wandeling, besluiten we om ook de andere tocht te maken en gelukkig durf ik dan ook wat meer te ontspannen en om me heen te kijken. Op een bepaald moment ben ik zo onder de indruk, dat ik zelfs mijn camera weer tevoorschijn tover. Helaas kom ik er dan pas achter dan het geheugenkaartje nog in de laptop zit. Nou ja, dan maar even geen foto's.

Na de wandelingen en alle andere indrukken van vandaag, zijn we alle twee moe en rijden we terug naar de camping in Tofino. Nog even snel een was draaien (want helaas gaat dat ook gewoon door op vakantie), maar daarna doen we helemaal niks meer.

We vinden het trouwens onwijs leuk om elke dag jullie reacties te lezen! Zo leuk om wat van het thuisfront te horen. Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed!

Liefs, Lars en Luc

  • 31 Mei 2015 - 06:51

    Wesley, Kim, Kynam En Boaz:

    Hello dear friends,

    Wat een mooie foto's weer! Wat ziet het er toch allemaal mooi uit! Echte natuurschoon in vol ornaat. Eigenlijk een must see voor een ieder en dat blijkt wel!

    Blij dat jullie overigens de wolven niet zijn tegengekomen! Hoe is het trouwens met mini Larsner?
    Slaap lekker voor zometeen.

    Dikke kus van de familie Beltran Engels!

  • 31 Mei 2015 - 08:02

    Jolanda:

    Kinders,
    Wat een prachtig verslag en mooie foto's.
    En wat een avontuur, en zo gaaf dat jullie deze grote beesten hebben gespot.
    En ja, deze boottocht was voor Lis en mij een ware hel geweest.
    Bij het lezen voelde ik mijn maag en darmen al gaan werken.
    Goed dat jullie op de juiste kleding waren voorbereid.

    Slaap lekker en voor morgen weer een hele fijne dag toegewenst.

    Ik zie al uit naar het volgende verslag, knap ook dat jullie dat iedere dag doen.
    Dikke xxxxxx mam

  • 31 Mei 2015 - 20:56

    Sonny :

    Wat gaaf om dit allemaal te lezen!
    Onwijs mooie foto's en leuke verhalen.
    Hier in Nederland zit ik gewoon lekker in de boeken terwijl de regen tegen het raam aan slaat.
    Geniet er lekker van en tot snel!!!!!

    Xx Son

  • 31 Mei 2015 - 22:05

    Patrick Hunnego:

    Leuk dat jullie het naar je zin hebben, zo te lezen een mooie omgeving met een hoop bezienswaardigheden, geniet ervan !

    Grt Patrick

  • 01 Juni 2015 - 06:31

    Sylvia:

    Hallo schatjes
    Ik vindt het zo leuk om jullie belevenissen
    Telezen iederedag.
    Wat een gave foto's weer en voor al
    Die American Eagle ik vindt dat zo mooi.
    Veel genieten. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lars

Actief sinds 18 Mei 2015
Verslag gelezen: 807
Totaal aantal bezoekers 24619

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

West-Canada 2015

Landen bezocht: