E.C. Manning Provincial Park naar Vernon - Reisverslag uit Vernon, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu E.C. Manning Provincial Park naar Vernon - Reisverslag uit Vernon, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu

E.C. Manning Provincial Park naar Vernon

Blijf op de hoogte en volg lars

04 Juni 2015 | Canada, Vernon

Dag 11 :

Hallo allemaal,
Na twee dagen zonder internet, hebben we nu gelukkig weer even wifi. Het werkt niet optimaal, want je moet voor de wifi naar het hoofdgebouw, maar het is beter dan niets.

Vanmorgen werden we wakker in het Manning provincial park, waar ik eerder over schreef. Lars heeft het inmiddels zo naar zijn zin in de camper, dat hij bij het ontwaken voorstelde om thuis ook samen in een caravan te gaan wonen. Lekker kneuterig en de hele dag dicht bij elkaar leek hem ineens wel wat. Ik stemde hier mee in, want het scheelt mij een hoop schoonmaak werk. Na het ontbijt krijg ik wat last van mijn buik en voor het gemak gebruik in het toilet in de camper even. Vijf minuten later hoor ik Lars kokhalzen terwijl hij me ondertussen duidelijk probeert te maken dat hij het samen wonen in een caravan bij nader inzien toch niet zo'n succes vindt.

Nadat we de camper gelucht hebben, vertrekken we rond 9.00 uur richting Kelowna. De reis verloopt in eerste instantie voorspoedig, maar vlak voor Kelowna rijden we de file in, vanwege een vrachtwagen die de greppel in is gereden. De temperatuur buiten is goed en steeds meer mensen stappen uit de auto om even de benen te strekken. Uiteindelijk word het nog gezellig ook, want we ontmoeten een aardig stel wat ons een hoop over Canada kan vertellen. Er stapt zelfs een meneer met zijn gitaar uit de auto, maar helaas blijft het bij een beetje getokkel.

Na twee en een half uur file, begint het verkeer eindelijk weer te rijden. Kelowna blijkt een grote, drukke stad te zijn, maar er is niet zoveel te beleven. Een casino en een grote shoppingmall, maar zelfs het visitors centrum kan ons geen benoemenswaardigheden vertellen. We besluiten om verder te rijden naar Vernon en stranden daar op een camping aan het 'Swan Lake'. Het is niet de meest luxe camping, maar het uitzicht is prachtig en de eigenaar is erg aardig.

Natuurlijk hebben we onderweg weer hele mooie dingen gezien, maar wanneer je het opschrijft is het allemaal meer van hetzelfde. Jullie zullen de foto's moeten bekijken wanneer we thuis zijn, want de foto's vertellen een hoop meer.
Morgen rijden we richting de Rocky Mountains. Na afgelopen twee dagen op de weg, zijn we blij dat we morgen weer écht gebieden kunnen gaan bekijken. Waarschijnlijk zullen we weer een hoop nieuwe indrukken van Canada krijgen.

Liefs, Lars en Luc

• 05 Juni 2015 - 06:17

Sylvia :

Hallo liefjes
    Als jullie thuis zijn komen wij zeker ff langs
    Om foto's tekijken en luisteren naar jullie belevenissen
    Lieve lars wil jij je niet zo aanstellen
    Jij bent rob gewend dus dan zal lucinda best meevallen

• 05 Juni 2015 - 12:49

Eliza:

He lieverds! Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin! Wat een leuke verhalen en foto's, ziet er allemaal ontzettend mooi uit en wij zijn hier stikjaloers op jullie.. Vooral het zien van de orka's moet een geweldige belevenis zijn geweest! Ga nog volop genieten van deze mooie reis en elkaar!

Hele dikke kus, liefs

• 05 Juni 2015 - 16:34