Clearwater- Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu Clearwater- Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu

Clearwater- Kamloops

Blijf op de hoogte en volg lars

14 Juni 2015 | Canada, Kamloops

Dag 21:

Goedemorgen/ middag,

Zoals ik op dag negentien al schreef, hebben we gisteren veel in de auto gezeten en niet veel spectaculaire dingen gezien. We zijn nog wel langs de 'Mount Robson' gereden, (in Canada de hoogste berg van de Rocky Mountains) maar vanwege de zware bewolking hebben we helemaal niets van de berg kunnen zien.

We zijn gisteravond geëindigd in Clearwater, dus vanmorgen was dat ons startpunt. Omdat we gister weer een andere tijdzone ingereden zijn, werden we vanmorgen een uur eerder wakker dan gebruikelijk. Het tijdsverschil met Nederland is nu weer negen uur. We zijn dus vroeg op pad gegaan en stonden als eerste toeristen op het parkeerterrein van de 'Helmcken Falls'. Gelukkig zit het weer ons vandaag wél mee en schijnt de zon al lekker fel. Even een korte wandeling en dan kunnen we genieten van een uitzicht op de 141 meter hoge waterval. Zelfs na alle watervallen die we afgelopen weken al bezocht hebben, blijft het spectaculair om te zien.

We gaan vandaag nog meer watervallen bekijken en de tweede die we opzoeken is de 'Dawson Fall'. Van andere Nederlandse toeristen kregen we de tip om de trail daar verder te volgen dan alleen het uitkijkpunt, omdat vanwege de zon en de waterval een regenboog te zien is net boven het water. We besluiten deze tip op te volgen en worden niet teleurgesteld. Echt heel erg mooi!

De derde waterval die we gaan bekijken is de 'Moul Fall'. Voordat we deze waterval kunnen zien, moeten we eerst een flinke wandeling maken. Het begin is niet zo moeilijk, maar halverwege de wandeling wordt het pad steeds smaller en onregelmatiger. Uiteindelijk lopen we écht door de bossen heen en loopt het zweet ons over de rug. In het visitors centrum hebben ze ons verteld dat we onder de waterval door kunnen lopen als we de trail helemaal uitlopen. Wanneer we de waterval eindelijk ontdekken, willen we natuurlijk ook helemaal naar beneden. Lars moet me een aantal keer helpen, maar we geven niet op en na wat een eeuwigheid lijkt te duren, komen we toch helemaal beneden. Het is een beetje een domper wanneer we daar een bord zien staan met 'end of trail'. We mogen dus niet achterlangs lopen omdat het daar te glad en dus te gevaarlijk is. Gelukkig kunnen we wel op een paar meter afstand komen en dat is genoeg om drijfnat te worden. Ik blijf wat droger staan en zet Lars op de foto.. Natuurlijk.. :-) De klim terug naar boven is misschien nog wel zwaarder omdat het zo warm is geworden, maar ook dit overleven we. We vermoeden trouwens, dat in dit gebied geen beren zitten. Waar we dat vandaan halen mag Joost weten, maar we hebben het volste vertrouwen in ons eigen beoordelingsvermogen.

Wanneer we terug komen bij de camper, genieten we van een welverdiende lunch. Daarna rijden we door naar de laatste waterval van vandaag, de 'Spahats Falls'. We zijn ongeveer 10 seconden de parkeerplek af, wanneer er een zwarte beer de weg oversteekt. Misschien weten we er toch niet zoveel vanaf als we zelf denken..

Bij de Spahats Falls hoeven we gelukkig niet zo ver te lopen, want we zijn best moe na de wandeling van vanmorgen. Ook deze waterval is weer indrukwekkend, maar we blijven niet te lang hangen, want we moeten nog een aardig stuk rijden naar 'Kamloops'.

Tijdens de autorit vallen er een paar stevige buien en door de wind gaat de camper flink heen en weer, maar we komen veilig in de stad aan en bij aankomst schijnt de zon weer. We doen de boodschappen voor de laatste paar dagen in de camper, want vrijdag moeten we ons mobiele huisje weer inleveren. Best wel heel jammer, maar eerlijk gezegd begin ik de luxe van een föhn/ stijltang, een volle kledingkast en een normaal bed best wel te missen. We hebben nu al ruim een week geen kampeerplek met stroom gehad, dus ik moet mijn haren drogen met behulp van de ventilator van de camper. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om dit niet te doen, maar het is s nachts zó koud dat mijn haren bijna bevriezen.

Het is inmiddels al tijd voor het avondeten en omdat we elke dag heel braaf aan de prakjes zitten, lijkt het ons weer tijd voor een mac donalds maaltijd. Zo gezegd, zo gedaan.. De burgers zitten er weer in en we rijden naar onze camping. Voor de laatste keer deze vakantie draaien we een was en daarna is het tijd voor ontspanning.

Vanwege de slechte wifi van afgelopen dagen, lukt het ons niet om de foto's te uploaden. Jullie moeten het dus even zonder de foto's stellen.

Tot morgen!

Liefs, Lars en Luc

• 15 Juni 2015 - 16:41

Astrid:

Leuk om jullie verslagen te lezen en Luc je heb denk echt je roeping gemist. het zijn leuke stukjes om te lezen en sommige dingen zie je helemaal voor je zoals jij het beschrijft.
    Nieuwe carriere! De laatste dagen in de camper. Veel plezier en dan de luxe van het hotel. Tot gauw. Wil, Son en ik zijn benieuwd naar jullie andere verhalen en natuurlijk naar alle foto's. Big hug and have fun the last few days.

• 16 Juni 2015 - 09:08

Sylvia:

Wat een leuk verhaal weer zeg.
    Ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben
    Daar. Deze reis vergeet je nooit meer
    Xxxxx