Vancouver centrum - Reisverslag uit Vancouver, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu Vancouver centrum - Reisverslag uit Vancouver, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu

Vancouver centrum

Blijf op de hoogte en volg lars

19 Juni 2015 | Canada, Vancouver

Dag 26:

Hoi allemaal,

Nadat we vanmorgen voor het laatst wakker worden in de camper, halen we het bed af en pakken we de laatste spullen in. Onze overgebleven voorraad brengen we naar een dame waarvan we weten dat ze het niet zo breed heeft en daarom op de camping moet wonen. Nog even het gas bijvullen en dan zijn we er helemaal klaar voor. We vertrekken om 10.00 uur, want we zitten vlak bij de inleverplaats. Natuurlijk rijden we direct de file in, waardoor we even bang zijn dat we alsnog te laat komen. Ook de GPS doet zijn werk weer niet, dus rijden we ook nog even verkeerd. Gelukkig pikt de GPS niet lang daarna het signaal weer op en komen we alsnog op tijd aan.

Wanneer de medewerker van Cruise Canada (de camper verhuur) de wagen na komt kijken, verteld hij ons dat er een extra ster in de voorruit zit en dat we hier 60 dollar voor moeten betalen. Wij weten zeker dat de ster al in de ruit zat, maar stom genoeg hebben we hier geen foto van gemaakt. De medewerker houdt voet bij stuk en loopt het kantoor binnen. Lars is ziedend en gaat naar binnen om verhaal te halen. Ik blijf buiten staan, want ik voel me altijd zo ongemakkelijk in zulke situaties. Na twintig minuten komt Lars met een dikke glimlach naar buiten. Hij heeft geweigerd te betalen en na overleg met de baas, laten ze het er bij zitten. Wijze les voor een eventuele volgende reis.

We raken aan de praat met een ander Nederlands stel. Zij hebben ook de camper ingeleverd (en hadden ook problemen met schade die ze niet gemaakt hebben) en verblijven ook nog een aantal dagen in Vancouver.
Ik stel voor om samen een taxi te nemen en tien minuten later rijden we met elkaar weg. Na een rit van ruim een half uur, nemen we weer afscheid van elkaar en worden wij naar ons hotel gebracht. Het hotel ziet er fantastisch uit! Ik voel me net een prinses wanneer de deuren voor me open worden gehouden. Hier kan ik wel aan wennen! Omdat we redelijk vroeg zijn, kunnen we onze kamer nog niet in. We besluiten om alvast een beetje rond te lopen door het centrum.

Na een kleine wandeling langs de haven, pakken we een terrasje en kan Lars eindelijk zijn welverdiende biertje drinken. We hebben uitzicht op de haven en genieten van een goede lunch. Volgens Lars heeft Vancouver overdag veel weg van New York en nu we de camper ingeleverd hebben, voelt deze stad een stuk relaxter aan. De gebouwen zijn dan wel minder hoog, maar qua drukte en verkeer is het vergelijkbaar.

Na een paar uur gaan we terug naar het hotel en kunnen we onze kamer gaan bekijken. Ons 'koffer mannetje' zegt in de lift dat we niet moeten schrikken wanneer we de muur aantikken tijdens het draaien, want de kamers zijn volgens hem nogal klein. De grapjas.. Wanneer de hotelkamer- deur open gaat, lopen we een soort van balzaal in. Een grote woonkamer, compleet met keuken en eettafel en daarnaast een grote slaapkamer met een verschrikkelijk lekker bed! We zijn zo enthousiast, dat we meteen twee uur in slaap vallen. Niet zo gek na drie weken op een houten plank..

Omdat we vanmiddag al warm gegeten hebben, besluiten we een broodje te halen. Ik voel me een beetje schuldig vanwege het eenzijdige dieet van vandaag, dus ik haal nog een grote groente shake die overigens écht heel erg lekker is! Daarna wandelen we terug naar het hotel en duiken we nog even in het (binnen) zwembad. Ik geniet met volle teugen, want zelfs de kleedkamer is zo luxe dat er scheerschuim en scheermesjes staan. Ik probeer alle flesjes die er staan uit, gewoon omdat het kan. Daarna ga ik terug naar de hotelkamer (het is ondertussen al 21.00 uur) en herhaal ik het hele douche ritueel opnieuw. Lars zit ondertussen achter de tv, want hij heeft het afgelopen maand zwaar gehad zonder bewegende beelden.

Nog anderhalf uur en dan ben ik volgens Canadese tijd ook jarig! Wij gaat dit lekker samen vieren en wensen jullie allemaal een fijne dag toe!

Liefs, Lars en Luc

  • 20 Juni 2015 - 09:30

    Jolanda:

    Goedemorgen (voor jullie nacht),

    Hieperdepiep hoera onze Luc is vandaag jarig en 29 lentes jong geworden.
    We hebben elkaar al gesproken maar nogmaals van harte gefeliciteerd lieve meid van ons.
    Jullie gaan nu lekker slapen in een heerlijk bed en straks nog genieten van jullie laatste dagen in Vancouver.
    Je verjaardag vieren samen met je lieve Lars en kleine spruit in Canada zal heel bijzonder zijn en niet snel meer te overtreffen!!!
    Ben heel benieuwd hoe Lars je gaat verrassen wanneer jullie wakker worden.
    Voor nu slaap lekker en droom zacht.

    Veel liefs en knuffels, pap en mam

  • 20 Juni 2015 - 10:35

    Leo:

    Goemorgen lieve schat. Ik kom net uit bed, het is hier nu 10.15 uur in de ochtend en bij jullie 01.15 als ik het goed heb. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb Lars voor vertrek gevraagd om je je cadeau te geven op je verjaardag. Heeft hij dat al gedaan? Ik hoor wel of je er gebruik van gaat maken. Ha, ha!!!!!
    Wat een oplichters bij dat camperverhuurbedrijf. Ze proberen gewoon wat bij te verdienen. Volgende keer wel gewoon foto's vooraf maken. Fijn dat het hotel zo goed is. Nog even genieten de laatste dagen en dan naar huis. Wij kijken al uit naar jullie thuiskomst en de verhalen.

    Groeten,
    Leo

  • 20 Juni 2015 - 17:53

    Jose:

    Zo zie je maar dat de landen c.q de mensen overal hetzelfde zijn bah.
    Maar goed lars heeft een indruk achtergelaten haha daar

  • 21 Juni 2015 - 09:17

    Silly:

    Goede morgen lieverds
    Lucinda hoop dat je een fijne verjaardag
    Heb gehad. Maar lars kennende is dit
    Wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lars

Actief sinds 18 Mei 2015
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 24616

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

West-Canada 2015

Landen bezocht: