Campbell River naar Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu Campbell River naar Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van lars lucinda - WaarBenJij.nu

Campbell River naar Nanaimo

Blijf op de hoogte en volg lars

02 Juni 2015 | Canada, Nanaimo

Dag 9 :

Hallo blog-volgers,

Keiharde regendruppels op ons dak is waar Luc de hele nacht van wakker ligt. Zoals gewoonlijk slaap ik overal doorheen en word ik netjes om half 8 wakker van de pijn in me rug. Het bed ziet er heerlijk uit, maar in werkelijkheid liggen we op een keihard matras. Het weer is vandaag regenachtig en zo zal het ook bijna de hele dag blijven. We hebben geen wilde plannen, dus we doen dan ook rustig aan. Luc is zelfs zo lui, dat ze mij vandaag de blog laat schrijven. ( al controleert ze 'm wel even :-) )

Luc heeft met haar scherpe zintuigen waargenomen dat er een hele mooie waterval van 25 meter in de buurt is. Bepakt in warme en waterdichte kleding en als wapen onze paraplu's, wagen we het erop en gaan we een kijkje nemen. Hier hebben we zeker geen spijt van gekregen, want ondanks het slechte weer van vandaag, was wat we te zien kregen weer schitterend.

We wandelen een trail van 1,2 km omlaag door het bos. We horen in de verte al het harde en krachtige geluid van de waterval. We zullen waarschijnlijk in herhaling vallen maar ook deze natuurverschijning is weer prachtig en we kijken dan ook onze ogen uit. Vanaf verschillende uitkijkpunten kunnen we de waterval bekijken, dus doen we dat natuurlijk ook. Uiteindelijk wandelen we terug naar de camper, want dat natte weer gaat je niet in de koude kleren zitten.

Snel de natte kleding uit en daarna boodschappen doen, want de maaltijd voorraden gaan er snel doorheen met een zwangere vrouw aan boord. Laten we het vandaag maar even niet hebben over mijn behoefte aan eten.
Het winkelen kost hier een hoop tijd, want we moeten goed zoeken waar alles staat. Na anderhalf uur winkelen zijn we 145 dollar lichter, maar hebben we de boodschappen in de pocket. We bergen alles netjes op en rijden vervolgens naar een parkeerplek om te lunchen. Luc maakt tomatensoep met pistoletjes en zorgt dat ik met een gevulde buik de weg weer op kan. Na twee uur rijden, stoppen we bij een visitors centrum en vragen we naar een goede camping in de buurt van de veerpont. Morgen maken we namelijk de oversteek terug naar het vaste land.

Na een kwartiertje rijden komen we aan op de plek van bestemming. We zitten hier aan de zee en hebben ondanks het druilerige weer een mooi uitzicht op het strand.

Voor vandaag hou ik het hierbij, maar jullie lezen morgen onze verdere avonturen weer.

ciao ciao, Lars en Luc

• 03 Juni 2015 - 06:21

Sylvia :

Lekker ff helemaal niks doen

• 03 Juni 2015 - 08:32

Jolanda:

Goedemorgen kinders,

Met een dagje luieren is ook niets mis.
    En dan toch nog van een schitterende natuur genieten, ik teken ervoor.
    Zijn de kleren alweer droog?
    En wanneer jullie straks thuis komen zullen jullie je eigen bed extra waarderen.
    Maar voor jullie duurt dat gelukkig nog even, dus nog even op een plank slapen.

Ik wens jullie vandaag weer een mooie dag, xxxxx mam